Regulamin

PRAKTYKI ZAWODOWEJ „Scoliospace Katarzyna Gałaszewska”

§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

    1. Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”) określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez

„Scoliospace Katarzyna Gałaszewska”
ul. Obozowa 16/3, 01-161 Warszawa
NIP 545 170 14 92
REGON 146919017
dane kontaktowe:
tel. 786 619 419
e-mail: kontakt@scoliospace.pl
ul. Płocka 15b, 01-231 Warszawa
indywidualną praktykę fizjoterapeutyczną (dalej: „Praktyka”).

    1. Rodzaj Praktyki to: 98 – indywidualna praktyka fizjoterapeutyczna, 95 – indywidualna praktyka fizjoterapeutyczna wyłącznie w miejscu wezwania oraz 93 – indywidualna praktyka fizjoterapeutyczna wyłącznie w zakładzie leczniczym.
    2. Praktyka działa na podstawie Regulaminu oraz obowiązującego prawa, a w szczególności:
      1) ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
      2) ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty;
      3) ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
      4) innych przepisów, mających wpływ na działalność podmiotów wykonujących działalność leczniczą, w tym aktów wykonawczych do ustaw wymienionych w punkcie 1) – 3) powyżej.
    3. Praktyka jest wpisana do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą numer księgi rejestrowej: 000000228616, organ rejestrowy: Krajowa Izba Fizjoterapeutów.

§2. CELE I ZADANIA PRAKTYKI

    1. Celem Praktyki jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, służących ratowaniu, zachowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia.
    2. Do zadań Praktyki należy w szczególności:
      1) udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, w tym udzielanie indywidualnych porad i konsultacji w zakresie fizjoterapii, także w miejscu wezwania;
      2) działania edukacyjne na rzecz pacjentów, promocja zdrowia i działania mające na celu fizjoprofilaktykę zdrowia;
      3) inne zadanie wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

§3. RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ I ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

    1. Praktyka prowadzi działalność leczniczą rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
    2. Praktyka udziela ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, polegających na:
      1) diagnostyce funkcjonalnej pacjenta;
      2) kwalifikowaniu, planowaniu i prowadzeniu kinezyterapii;
      3) dobieraniu do potrzeb pacjenta wyrobów medycznych;
      4) nauczaniu pacjentów posługiwania się wyrobami medycznymi;
      5) prowadzeniu działalności fizjoprofilaktycznej, polegającej na popularyzowaniu zachowań prozdrowotnych oraz kształtowaniu i podtrzymywaniu sprawności i wydolności osób w różnym wieku w celu zapobiegania niepełnosprawności;
      6) wydawaniu opinii i orzeczeń odnośnie do stanu funkcjonalnego osób poddawanych fizjoterapii oraz przebiegu procesu fizjoterapii;
      7) nauczaniu pacjentów mechanizmów kompensacyjnych i adaptacji do zmienionego potencjału funkcji ciała i aktywności.

§4. MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest gabinet Scoliospace, znajdujący się w Warszawie, pod adresem: ul. Płocka 15b lok. 7 (kod pocztowy: 01-321) oraz miejsce wezwania.
Wezwania są przyjmowane w Warszawie, pod adresem: ul. Obozowa 16 m. 3 01-161 Warszawa.

§5. PRZEBIEG I ORGANIZACJA PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

    1. Świadczenia zdrowotne są udzielane wyłącznie odpłatnie. Wysokość opłat za udzielone świadczenia zdrowotne określa cennik. Szczegółowe informacje na temat cen znajdują się w gabinecie.
    2. Świadczenia zdrowotne są udzielane od poniedziałku do piątku w godzinach od 11:00 do 20:00 oraz w soboty w godzinach od 09:00 do 15:00 (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy).
    3. Świadczenia zdrowotne są udzielane pacjentom po uprzedniej rejestracji, w terminie ustalonym z pacjentem.
    4. Rejestracji świadczenia można dokonać na 30 dni przed planowanym terminem wizyty.
    5. Rejestracja pacjentów odbywa się:
      1) telefonicznie,
      2) osobiście.
    6. Pacjenci mogą rejestrować się osobiście albo za pośrednictwem przedstawiciela ustawowego lub faktycznego.
    7. Dostępne formy płatności za udzielane świadczenia zdrowotne to: gotówka, karta płatnicza, przelew, blik lub płatność metodą PayU
    8. W przypadku wybrania formy płatności metodą PayU Pacjent otrzyma, drogą mailową (i/lub sms-ową), powiadomienie o wygenerowanym linku do płatności, i zobowiązany jest do dokonania płatności przy użyciu tego linku. Po 12 godzinach link do płatności tracić ważność.
    9. Płatności metody PayU należy dokonać w całości za świadczenie medyczne zgodnie z cennikiem gabinetu.
    10. Płatności za udzielenie świadczenia pierwszy raz pacjent jest zobowiązany uiścić opłatę poprzez PayU, Pacjent otrzyma, drogą mailową (i/lub sms-ową), powiadomienie o wygenerowanym linku do płatności, i zobowiązany jest do dokonania płatności przy użyciu tego linku. Po 12 godzinach link do płatności tracić ważność.
    11. Przed przystąpieniem do udzielenia świadczenia zdrowotnego pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy bądź faktyczny zobowiązany jest:
      1) okazać dokument tożsamości pacjenta oraz podać dane pacjenta niezbędne do prawidłowego uzupełnienia dokumentacji medycznej (a w szczególności: imię i nazwisko, numer PESEL i adres zamieszkania);
      2) udzielić wszelkich wymaganych prawem zgód;
      3) zaakceptować postanowienia regulaminów oraz klauzuli przetwarzania danych osobowych;
      4) udzielić wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego udzielenia świadczenia zdrowotnego;
      5) okazać posiadaną dokumentację medyczną oraz wyniki badań;
      6) dokonać płatności za udzielenie świadczenia zdrowotnego.
    12. Godzina wizyty podana przy rejestracji jest godziną rozpoczęcia udzielania świadczenia zdrowotnego. Pacjent zobowiązany jest do stawienia się w gabinecie na 10 minut przed pierwszą umówioną godziną wizyty.
    13. W przypadku spóźnienia się pacjenta na wizytę ulega ona odpowiedniemu skróceniu.
    14. Pacjent może odwołać wizytę (zmienić jej termin) na 24 godziny przed umówioną godziną wizyty. W przypadku odwołania (zmiany terminu) wizyty po tym terminie (tj. w dniu wizyty), pacjent zobowiązany jest uiścić pełną należność.
    15. W przypadku, gdy w trakcie udzielenia świadczenia zdrowotnego nastąpi konieczność udzielenia dodatkowych świadczeń ich koszt jest ustalany indywidualnie z pacjentem, a płatność za udzielone świadczenie zdrowotne odbywa się niezwłocznie po jego udzieleniu.
    16. W związku z zapłatą za udzielone świadczenia zdrowotne, wystawiany jest paragon fiskalny lub faktura, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.

§6. UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ

    1. Praktyka prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych, zgodnie z zasadami określonymi w przepisach prawa, a w szczególności w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw
      Pacjenta oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy.
    2. Praktyka zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
    3. Dokumentacja medyczna jest udostępniana pacjentowi oraz innym podmiotom i osobom wskazanym w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku praw Pacjenta.
    4. Dokumentacja medyczna jest przechowywana przez okres przewidziany w przepisach prawa.

Wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej dostępne są w gabinecie Scoliospace.

§7. REKLAMACJE

1. Pacjentowi przysługuje prawo zgłaszania zapytań, uwag i
reklamacji w związku z wykonywaniem Usługi. Zapytania, uwagi i reklamacje dotyczące świadczonej usługi należy zgłaszać na adres e-mail kontakt@scoliospace.pl lub listownie na adres ul. Płocka 15b lok. 7, 01-321 Warszawa.

2. Scoliospace zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w
terminie 14 dni roboczych od daty jej otrzymania lub poinformowania klienta w razie przedłużenia tego czasu.

3. W przypadku uznania reklamacji, Scoliospace podejmie
stosowne kroki w celu rozwiązania problemu i poinformuje Klienta o sposobie załatwienia.

4. Treść reklamacji powinna zawierać, co najmniej:

1) dane pozwalające na identyfikację Pacjenta: imię i nazwisko Pacjenta, adres e-mail, adres pocztowy (dla reklamacji składanych listownie);

 

2) określenie przedmiotu reklamacji,

3) określenie ewentualnych żądań Pacjenta,

4) wskazanie daty zaistnienia zdarzenia świadczącego o
nienależytym wykonaniu Usługi.

§8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

    1. Wszyscy pracownicy Praktyki, pacjenci Praktyki, osoby odwiedzające oraz inne osoby przebywające w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych, o którym mowa w § 4 Regulaminu, w związku z procesem udzielania świadczeń zdrowotnych, są zobowiązani do przestrzegania Regulaminu.
    2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty, ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, akty wykonawcze do tych ustaw oraz inne przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    3. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.09.024